Pușcăria

Standard

Bloc vechi.  Pe casa scării ntră trei persoane. Ajung în fața ușii apartamentului în care aveau treabă; o ușă vecină se deschide şi iese un moșuleț futut de soartă, de comuniști, de Caritas, de Vântu, genul de locatar de bloc pe care s-a pişat toată istoria ultimilor 70-75 de ani.
– Ce căutați aici? Locuiți în blocul ăsta?
– Nu.
Cele trei persoane intră în apartament, stau cîteva minute, apoi ies pe ușă. Pe casa scării, moșulețul încearcă să scoată dintr-o cutie poștală ceva, cu o furculiță.

– Ce faci domnule aici? Asta e violarea corespondenței. Ce faci dumneata aici e de pușcărie.
– Păi, știți, trebuia să îmi lase cineva ceva… cred că a greşit cutia, că văd că e ceva înăuntr…

– Pușcărie curată, răspunse grupul, coborînd scările.
Moșul, neoprindu-se din scormonit, tot încearcă să scoată, asudă, se chinuie:
– Am eu față din aia?
– Pușcărie, domnule, pușcărie!
– Dar să știți că eu nu vreau să… adică nu fac nimica rău, să știți. Nu pot să deschid cutia și de-aia… dar să știți că nu sînt eu din ăia.
Grupul, ieşind pe uşa blocului.
– …șcărie!

7 responses »

Zi ceva, nu te uita ca proasta la mine

