Hoții buni nu se caută la dinți.

Standard

Ce declara politia. Gheorghiţă Stativ (19 ani), Mihăiţă Arva (19 ani) și un frate de-a lui Gheorghiță, Gelu, au fost reţinuţi de procurori după ce au încercat să plece cu un cal găsit pe marginea drumului. Calul nu era nici a lui Gheorghiță nici priponit de vreo garofiță iar la un moment s-au urcat toţi trei pe spatele lui în speranţa că vor merge mai repede. Ghinionul lor a făcut ca în cale să le apară o maşină a Poliţiei. Oamenii legii au reuşit să pună mâna pe doi dintre ei. Unu a scapat, dar calul a fost recuperat.

Ce declara gheorghita. Ma plimbam pe camp cu fratele meu, Gelu si cu pretinu Mihaita cand l-am vazut. Am crezut ca e un cal salbatic, varietatea de padure Equus ferus sylvaticus si s-a ratacit pe camp si atunci mi-a trecut prin cap ca ar trebui sa-i dam drumul in libertate. La un moment dat ne-am urcat toti 3 pe el, si-atunci am auzit un urlet neomenesc: Faustus! Faustus! Unde esti tu, Faustus?! Ne-am gandit ca iar se da vreo piesa de Goethe la caminul cultural si ne-am oprit pentru o secunda sa mai ascultam un monolog. Atunci ne-a prins politia. Este imoral si chiar ilogic sa impovarezi o persoana cu vina unei intamplari de care se poate ca aceasta din urma sa fie straina.

Personaje principale.
Calul- Faustus

Zi ceva, nu te uita ca proasta la mine

