Soldatu’ câmpulungeano transilvăneano… pontic, în pula mea.

Standard

Am promis că mă întorc cân’ dorm leii.
M-am apropiat tiptil cu mâna pe telefon și zâmbetu înghețat într-o grimasă.
Nu dormeau, da dansau ceva rumbă și nările le abureau ca mămăliga lu bunica, nici nu m-o sesizat.
Soldații jucau poker. Da nu se mișcau deloc. Erau rujați, crecă mereau la ceva inaugurare mai încolo, dracu știe.Numa auzeam. Royală! Dă-i cezarului ce-i a cezarului, de astea. I-am pozat de după un tufiș și-am rupt-o la fugă de frica șoimului de gips pe care nu l-am putut  prinde că era ascuns după o coloană de marmură, care scuipa turbat cân nu-i curgeau spume din cioc.
La ieșire din poveste m-am întâlnit cu vreo 3 bucătari/clovni care mi-o arătat că să dau like la ceva.
Care o mai spune că candidații bucovineni nu-s gospodari să moară el.

6 responses »

  1. Deci Marcica esti tu.(?)Un oltean convertit la ardelenism?De ce sunt asa prost?Pe mama n-o mai pot intreba.Te intreb pe tine.Poate stii.
    1)Am indraznit pentru ca pe cainele meu il cheama Leu’.Si a adormit.
    2)Da,e adevarat,bunicile noastre faceau mamaliga,dar a lui Nastase ce facea?
    3)Pockerul mi-a placut si cred ca mi-ar mai placea,dar cine dracu’ar mai juca cu mine?
    4)Royala nu are farmec,decat daca se intalneste cu sora-sa.
    5)Soimul maltez mi-a placut cand aveam 15 ani si-l citeam (terminat de citit)in troleibuz.
    Mai tarziu,nu cu mult,un var de-al meu care se crede scriitor mi-a dat sa-i citesc romanul.A fost intru-cat’va interesant pentru un roman de dinainte de ’89,dar prea multe poante furate din clasicii romanului politist.L-am iertat.La urma urmei de ce ar avea voie doar Mickey?
    6)Cat despre tufisul dupa care te-ai pitit,tin sa-ti spun ca am locuit in acelasi bloc cu ,,Marele Tufis”.
    Doru Tufis.A avut si el un moment de glorie cu un cantec al carui nume era un nume de rusoaica si l-a cantat la “Cerbul de Aur”cu o sapca a la Lenin.
    Ma simt bine ca pe la 15-16 ani ne-am batut intre blocuri si l-am invins.Chiar daca mi-am luxat degetul mare de la mana dreapta.Probabil dadeam ca ghiolbanul.
    7)Urmeaza ghipsul.Aici as avea atat de multe de povestit incat renunt.
    8)Sar peste bucatari(am nevasta)si ajung la gospodari.Eeeei,ce sa faci cu ei daca-s gospodari dar cer spaga?Si asta e varianta fericita.Eu cunosc doar de-aia care nici nu-s gospodari dar totusi iau spaga.
    P.S.Daca spaga suna urat,nu este vina mea.

Zi ceva, nu te uita ca proasta la mine

